بلاگ تخصصی قهوه

کاپوچینو چیست ؟

کاپوچینو چیست ؟ Cappuccino

نوشیدنی های بر پایه ی قهوه در سراسر دنیا محبوبیت بسیار زیادی دارند. یکی از نوشیدنی های محبوب در سراسر دنیا کاپوچینو می باشد. این نوشیدنی پر طرفدار در ابتدا توسط باریستاهای ایتالیایی ابداع شده اشت. این نوشیدنی بر پایه ی اسپرسو می باشد و  رقیق تر از قهوه درست میشه و طعم شیرین تری دارد. این صحبت به این معناست که برای تهیه ی اسپرسو کاپوچینو لازم است یک شات اسپرسو را با قهوه ساز تهیه کنیم.سپس شیر جوشیده شده همراه با فوم شیر را به آن بیفزاییم. این فرمول بسیار ساده است : قهوه + شیر + فوم شیر : ۱/۳ اسپرسو، ۱/۳ شیر و ۱/۳ فوم

در ادامه ی مطلب در مورد طرز تهیه Cappuccino صحبت می کنیم :

تفاوت کاپوچینو و لاته Cappuccino

اگر به زبان ساده و خیلی خلاصه توضیح بدهیم . کاپوچینو بافت کرم و کاراملی دارد و مقدار شیر آن بیشتر است. 2 سوم کاپوچینو فوم شیر و شیر است. اما لاته 2 سوم آن را قهوه تشکیل می دهد.

روش تهیه ی کاپوچینو بدون قهوه ساز

اگر دستگاه قهوه ساز و اسپرسو ساز ندارید. اصلا نگران این موضوع نباشید شامپانزه کافی به شما دستور تهیه ی یک کاپوچینو خوشمزه را خواهد داد. برای درست کردن کاپوچینو حتما نیازی به دستگاه قهوه ساز ندارید. کاپوچینو را می توانید با نسکافه گلد و یا حتی با قهوه ترک تهیه کنید.

  1. شیر را بجوشانید،  بلافاصله شعله را کم کنید و ۲ دقیقه دیگر حرارت دهید.
  2. پودر قهوه یا نسکافه را همراه با شکر و آب جوش داخل ظرفی بریزید و باهم میکس کنید. باید مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شود. اگر می خواهید یک کاپوچینو فوق العاده داشته باشید باید به این مرحله به خوبی توجه کنید. باید مواد درون ظرف را به خوبی با همزن برقی خوب بزنید. این قدر باید این کار را تکرار کنید تا مواد به خوبی یکدست و کشدار شود.
  3.  از مخلوط نسکافه آماده شده حدود ۱ قاشق غذاخوری داخل هر فنجان بریزید. شیر داغ را داخل هر فنجان بریزید تا روی مواد را بپوشاند. در آخر با کمک قاشق چایخوری، مخلوط نسکافه را آرام داخل شیر داغ حل کنید تا کاپوچینو کاملا یکدست شود.
  4.  بعد از آن که کاپوچینو یکدست شد، برای تزیین روی آن کمی دیگر از نسکافه فرم گرفته بریزید. در نهایت میتوانید روی کاپوچینو بدون دستگاه را با پود کاکائو تزیین و نوش جان کنید.

روش تهیه کاپوچینو با قهوه ساز Cappuccino

به طور معمول کاپوچینو را با دستگاه اسپرسو ساز درست می کنند.

ابتدا باید یک شات اسپرسو درست کنید (به جای اسپرسو می توان از قهوه ترک استفاده کرد اما اصلا مرسوم نیست) این را به خاطر داشته باشید که برای تهیه ی کاپوچینو از قانون تناسب یک سوم تبعیت می کنیم . پس یک سوم فنجان را از اسپرسو پر کنید. توجه داشته باشید که برای شیرین کردن نوشیدنی تان می توانید از شکر استفاده نمایید.

  1. مرحله اول: یک سوم اول فنجان تان را از اسپرسو پر کنید برای شیرین تر شدن کاپوچینو تان می‌توانید به آن شکر اضافه کنید اما چندان متداول نیست. به جای اسپرسو از قهوه ترک نیز بعضا استفاده می‌شود که مرسوم نیست.
  2. مرحله دوم: در این مرحله به همان اندازه ای که اسپرسو در فنجان ریخته اید شیر داغ بریزید (جوشیده نباشد).
  3. مرحله سوم: زیباترین مرحله اضافه کردن فوم شیر به فنجان تان است آن را با سلیقه و به کمک قاشق روی فنجان قرار دهید. فوم شیر داغ نیز یک سوم پایانی را تشکیل می‌دهد.

روش سرو کاپوچینو

سرو کاپوچینو آداب خاصی دارد که در این مقاله به این آداب نگاهی می اندازیم . از آنجایی که کاپوچینو را باریستاهای ایتالیایی ابداع کرده اند آن را در فنجان های 150 تا 180 میلی متری سرو می کنند. ایتالیایی ها معمولا کاپوچینو را در فنجان های چینی که از قبل گرم شده ، سرو می کنند.

 

یک دیدگاه در “کاپوچینو چیست ؟

  1. shopmanager گفت:

    عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *